Pages

The Grand Tournament kártyaelemzések - 8. rész


Egyre nehezebben telnek a napok az új kártyák megjelenéséig. A legtöbb, amit tehetünk, hogy tovább folytatjuk a flörtölést az eljövendővel. Korábbi eresztéseinket erre találjátok:

1. rész

2. rész

3. rész

4. rész

5. rész

6. rész

7. rész

(9) Anub'arak (8/4)

Deathrattle: Return this to your hand and summon a 4/4 Nerubian



Destinix: Vegyes érzelmeim vannak az új Rogue legenda kapcsán. A haláltusában való elmenekülés és egy megyőző apródnak a hátrahagyása izgalmas effektnek tűnik, de körről körre költeni a 9 manát erre az élőhalott Volkswagenre Rogue esetében nem biztos, hogy felér majd az egyéb stratégiákkal. Más kérdés, hogy egy elhúzódott Arénában, vagy Sneed’s Old Shredderrel ajándéként isteni lesz.

4/5

Akazay: A gondolat, hogy az általában gyorsan távozó Legendary-ket buffoljuk fel valami fifikás Deathrattle-lel, szép. De ez a lap egyszerűen egyetlen Rogue dekkbe sem fér bele jelenleg.

2/5

dekhal: Egy semleges kártyaként elég jól működne, de furcsállom, hogy épp a control archetípustól legmesszebb álló class specifikus kártyája lett Anub’arak. Szimpatikus kártya lenne, de emiatt a kötöttség miatt inkább csak arénában tudom elképzelni, hogy jól jöhet.

3/5

deulazor: Ez a karakter egy igazi Lich King termés. Emlékszem milyen volt 12 évesen még a Warcraft 3-ban szelni vele és - akkorra már a Burning Legion seregeit vezető - King Arthas-al átküzdeni Northrend jéghegyeit a Frozen Throne csúcsáig. Nem meglepő, hogy egy ilyen atom idegesítő és megszégyenítő lapként szülte meg újra a Blizzard ezt a gyermekét. Alig várom, hogy valaki letegye ezt egy Kel’Thuzad mellé, csak hogy biztosan vehessek egy új telefonkijelzőt vagy monitort.

4/5


(9) Aviana (5/5)

Your minions cost (1)


Destinix: Ezen a ponton teljesen elszálltak a fejlesztő fiúk és úgy döntöttek, hogy a számos meggyőző Druid minionhoz, ami ebben a ciklusban érkezik, még bedobnak egy indokolatlan legendát, aki teljesen felboríthatja a játékot. Ms. OP tökéletes szinergizál bármilyen Mr. Imbával (észrevettéek, hogy minden 8-9-10-es kártyán férfi van? Itt lenne az ideje, hogy a Blizzard elbeszélgessen kicsit Emma Stone-nal) akivel kéz a kézben érkezhetnek meg a boardra. Ha ezek után még sikerül életben is tartani a kisasszonyt, olyan board control alakulhat ki a pályán, amire nincsenek szavak.

5/5

Akazay: Mind a Ramp Druid, mind az Astral Communion-ra építő paklik imádni fogják. Ha sikerül megfelelően időzíteni, egy másik combos minion-nal együtt érkezhet, ideális esetben olyan Taunttal, ami kompenzálja a statbeli hiányosságait. Ha sikerül egy kört lent tartani, megnyeri nekünk a játékot.

5/5

dekhal: Jó érzékkel hagytak még egy manát hogy a tizedik körben még egy stealth-es spare partot rá tudjunk rakni. Szerintem elképesztő OP kártya lesz.

5/5

deulazor: Biztosan mindenki járt már úgy, hogy egy murloc pakli jött vele szembe, és mire eljutottatok az ellenféllel addig, hogy mindenki 4-4 manát használhatott már meg is volt a nyertes. Na ez a kártya lehetővé teszi azt, hogy egy csúnyán végigharcolt, mindent counterel-t és vért izzadó küzdelem után megtörténjen az, amitől mindig is rettegtél… Csak képzeld el, ahogy Thaurissan szinte értelmetlenné válik, ugyanis minden Legendary egyszerre jön rád a 10. körbe. Én nagyon ajánlom ezt a lapot Druid-nak, aki ha leteszi Aviana-t és mellé egy Innervate-et az akár jelenthet egy Dr. Boom-ot egy jó öreg Ironbark Protectort… Mindezt egy kör alatt? Igen… Lesz itt sikítozás, úgy érzem! Viszont hála istennek, ha nincs mellette taunt, vagy van egy jó spelled akár könnyen elcsenhető vagy elpusztítható. A ballance-ban nem vagyok biztos, én inkább a rettegést választom. Kicsit nehéz kijátszani mivel túlságosan sokba kerül az attack/health rátájához képest. Igazi lategame-be durrantós lap.

4/5


(6) Grand Crusader

Battlecry: Add a random Paladin card to your hand



Destinix: Ki szeretne Thaurissan statokért egy random Paladin kártyát? Lesz a többi hőshöz igazítva is hasonló mechanikával rendelkező minion? Valaki számolja ki, mennyi az esélye Tirionnak.

3/5

Akazay: Hát ki is ne szeretne egy használhatatlan, de legalább olcsó Paladin Secretet?

1/5

dekhal: A legtöbb random kártyához hasonlóan ez is adhat meccseket fordító lapot, de olyat is ami az égvilágon semmit nem csinál, szerintem ez a kártya inkább a rosszabb oldalra húz, tekintve, hogy 6 manáért, nem egy 5-5-ös miniont szeretnénk kapni.

2/5

deulazor: Kedves vagy Grand Crusader, de nem kérek Paladin kártyát, kifarmoltam ami kell, de lekötelezel.

1/5


(2) Confuse

Swap the Attack and Health of all minions



Destinix: Biztos sokan emlékeztek a releváns Naxxramas kihívásra, ahol Thaddius minden körben előszeretettel cserélte meg a minionok statjait. Ezt a mutatványt most könnyedén véghez viszi majd a Priest. Ha ez lehetséges az Inner Fire és a Divine Spirit még izgalmsabbak, az aránytalan értékekkel rendelkező kártyák pedig még veszélyesebbek lettek a Priestnél.

4/5

Akazay: Lightbomb Priestben egy biztosan elfér, megoldhat néhány kínos boardot. Nem elképzelhetetlen kifejezetten köré építeni egy paklit, abban akár OP is lehet.

3/5

dekhal: Én is inkább egy Lightbomb kiegészítő kártyát látok benne, bár +2 manáért, és -1 kártyahelyért nem hiszem hogy a Velen’s Chosen + Auchenai Soulpriest + Circle of Light kombónál erősebb lenne ebben a formájában, és jelenleg még így sem tartozik a Priest az élvonalba a jelenlegi metában.

2/5

deulazor: Ezt a lapot rendkívül nehéz lesz kijátszani. Igazság szerint ez egy Shaman ellen beadva a biztos nyereséget jelenti, ugyanis ezzel így az összes totem egyszerre semmisül meg a képernyőn. Viszont ha erre a lapra alapoznék, akkor valami full taunt/tanky build-et tudnék elképzelni. Szerintem körülményes, de akár egy gamechanger-ként is el tudom képzelni egy Priest pakliban, csak nekem olyan nincs, mert én nekem a Priest-ekkel szemben VAN méltóságom.

3/5


(4) Tournament Medic (1/8)

Inspire: Restore 2 Health to your Hero



Destinix: Ki ne szeretne egy szívós, akár körönként gyógyító arcot a sátra mellé egy olyan metában, ahol folyamatosan mindenki rush deckekkel próbálkozik? Szerintem az egyik legnépszerűbb inspire kártya lesz az elkövetkezendő időkben.

5/5

Akazay: Az a baj, hogy a boardra egyáltalán nincs hatása, és nagyon lassan adja vissza az árát. Ha nem csak a hősre hatna, talán… Nem fogja kiszorítani a Earthen Ring Farseer vagy az Antique Healbotot.

3/5

dekhal: Face Hunter ellen kiváló lehet, az egyetlen kifogásom az, hogy nem látom, hogy az összes többi deck ellen bármi értelme lenne használni. Az egy sebzés nevetségesen kevés, és az aggro paklik ellen eddig is ott volt a Deathlord, ami kiválóan működött erre a célra. Inner Fire kombókra alkalmas lehet, de még mindig jobb erre a célra a már említett tauntos minion.

2/5

deulazor: Én itt már megint valami Priest 6 kör alatti lezavarást érzek a levegőben. Ráteszed az Inner Fire-t aztán viszontlátásra. Hát még ha előtte rátettél egy Divine Spirit-et. Gondolom azért a Lightwell-t nem fogja kitúrni, de sosem felejtem el azokat az alkalmakat, amikor 5. körben egy 20/20-as szökőkút ver el…

4/5


(4) Astral Communion

Gain 10 Mana Crystals. Discard your hand.



Destinix: Egy világban, ahol jó dolgok történnek velünk, ott a kezünk elhajítása után folyamatosan jönnek a draw engine-ek és a nagyon drága minionok. Egy világban ahol rossz dolgok történnek velünk (ezt többnyire a valóságnak nevezzük) viszont önygilkosságot jelent ez a kártya. Komoly tanulópénzek kicsengetése árán derül majd ki, hogy működik pontosan. Jelenleg óhatatlanul is a fentebb tárgyalt Avianával cseng össze a dolog.

3/5

Akazay: Köré kell építeni a paklit, és nem fog mindig működni, viszont amikor igen… Biztos vagyok benne, hogy a kiegészítő többi kártyájának ismeretében össze fog állni az Astral Ramp archetípus, és néhány szent őrült elég megbízhatóvá fogja fejleszteni, hogy kellemetlen pillanatokat szerezzenek a ladderen.

4/5

dekhal: Ezzel a kártyával előbb találkoztam mint a fentebb már tárgyalt Aviana-val, nekem akkor is tetszett, viszont most értettem meg igazán, hogy milyen típusú Druid deck létrehozására ösztönöz a Blizzard. A két kártya segítségével egy megfelelő szituációban egy még durvább ramp druid-ra lehet számítani. Képzeljük csak el mi történik akkor, ha a nyitó kezünkben lejön a két Innervate és az Astral Communion. Ugyanakkor mivel meghatározza ezt a kártyát, hogy hanyadik körben jön le, a Wild Growth-hoz hasonlóan ugyanolyan használhatatlan lehet. Kérdés az, ha 10. körben tesszük ki mi történik?

4/5

deulazor: Tegye fel a kezét az, aki úgy érzi, ha eköré a lap köré építi a deckjét, akkor utolsóként fogja felhúzni! Vagy tegye fel a kezét aki úgy érzi, hiába építette eköré a lap köré a deckjét, sikerül majd túl nagy lapokat kapnia early-ben és utána már minden mindegy lesz. Az is felteheti a kezét, aki ha leteszi ezt a lapot, úgy érzi 3 körig zsinórba olyan lapokat húz majd amik jónak jók, de az adott szituációra nem megfelelőek. Én jelengleg: \o/

2/5




Folytatása következik!


--->

Gergely Szűcs

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése