Pages

The Grand Tournament kártyaelemzések - 5. rész

Újabb játékmechanika a Hearthstone világában!


Nagyot megy a Grand Tournament kiegészítő. Az új kártyák még be sem kerültek a digitális gyűjtőalbumokba, a várakozás és az anticipált újítások máris átalakítják a játékról szőtt képzelgéseinket. A hősök különleges képességére építő Inspire kulcsszó után itt a következő agymenés: a Joust.

Azok, akik eddig is kényelmetlenül fészkelődtek a sok random faktor miatt Hearthstone közben, nem most fognak elkényelmesedni. A Joust jelige különböző ritkasági szinteken, ár és kártyakategóriákban jelenik meg az új ciklus keretein belül és biztosra megy, hogy a képesség és gyakorlottság helyett a vak szerencse döntsön sorsunkról.

Játék a játékon belül”. Így fogalmaz a Blizzard, mikor megpróbálja megszerettetni velünk annak a gondolatát, hogy a játékosok paklijából random kiemelkedő minionok puszta mana értéke dönt arról, kapunk-e bónuszt vagy sem. Az első ami eszünkbe jut, az, hogy valaki épp a kisgyermekkori autós kártyás élményeit, frusztrációit éli ki egy 30 milliós felhasználói táboron. Így vagy úgy, hozzá kell szoknunk a gondolathoz, hogy a paklink mélyén pihenő kártyák is jelentőséggel bírnak mostantól.

Az egyetlen ésszerű magyarázat erre az elrugaszkodott játékmechanikára a rush deckek vég nélküli uralma lehet. Talán így kívánják a fejlesztők bíztatni a játékosokat, hogy több drága miniont vessenek be? Jó néhány lejátszott meccsre lesz szükségünk mind Rankedben, mind Arénában ahhoz, hogy ítéletet hirdethessünk a Joust kapcsán.

Jogosan merül fel a kérdés: kell-e józan eszű, komoly játékosnak foglalkoznia ezzel egyáltalán? Úgy tűnik, a Hearthstone közösség most egy meta kő-papír-olló helyzetben találhatja magát, hiszen ha erre kiélezett deckek jönnek majd velünk szembe, muszáj lesz nekünk is reagálni a trendekre, különben nevetséges túlerővel találhatjuk szemben magunkat.

(6) Master Jouster (5/6)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain Taunt and Divine Shield




Destinix: Az első körben vizsgált Joust kártya komoly aggodalomra ad okot és felveti a kérdést: mit gondoltak mikor kitalálták ezt a kártyát? Ha sikerül is megbarátkozni az új random mechanikával, arra senki nem tud magyarázatot adni, miért választaná bárki ezt a fiút a méltán híres Sunwalker helyett. Lehet, hogy egy fokkal szerényebb a sebzése, de a funkciója nem kockahajítás mentén dől el. Talán ha gyakori besorolást kapna, lenne létjogosultsága.

1/5

Akazay: A Sunwalker miatt egyelőre nehéz megítélni, hogy mekkora kockázatot rejt magában, és megéri e az 1/1 statnyi plusz. Talán inkább nem, de azt érzem, hogy az Inspire keywordös kártyákkal ellentétben itt legalább a statok nagyjából rendben vannak.

3/5

Cezario: Akiknek nincsenek emberfeletti lapszámláló képességeik, azok rakják félre nyugodtan ezt a lapot. A tauren Paladin hölgy sokkal jobb választás.

2/5

Dekhal: Habár én minden kezdeményezést támogatok, ami a játékmenet felfrissítésére törekszik, a Joust mechanizmustól csak ragequit-et és feszült indulatokat várok. Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a Shaman random mechanikáját behozták volna a semleges kártyákhoz, amit a nagy minionokat tartalmazó pakliknak (Ramp Druid, Control Warrior stb.) nagyobb esélyük van megnyerni. Visszatérve a kártyához, alapból meh kategória (-1/-1 Boulderfist Ogre), de ha megnyerjük a Joustot, akkor egy +1/+1-es Sunwalkert kapunk, ami nem rossz, bár a 6. kör környékén nem sokat változtat +1hp egy Tauntos minion esetében.

3/5


Összesen: 9/20

(5) Tuskarr Jouster

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, restore 7 Health to your hero.


Destinix: Egészen más szájízzel vizsgálja a játékos a Joust mechanikát, ha tisztességes statokat társítanak az adott minion mellé. Az elköltött 5 manáért az 5/5-ös lény akkor sem arcpirítóan kínos, ha otthon hagyja az elsősegélydobozát. Életmentést viszont aligha érdemes a véletlenre bízni.

3/5

Akazay: Szerintem ez a late-game-ben, egy Control, de akár Midrange Paladinnal is egy bizalommal bevállalható lap. Nem szabad erre bízni, hogy az asztalon lévő lethalból kihúzzon, és akkor nem marad keserűség senkiben. Az 5 mana egyébként is egy kissé elhanyagolt része a curve-nek, ez még akár simíthat is rajta.

4/5

Cezario: Csak maga az artwork miatt megéri berakni, de akár meg is fordíthatja a meccset, ha szerencsésen csoszog be a teknőse hátán.

4/5

Dekhal: Egyértelmű kísérlet a control paladin felélesztésére, ahol képes lehet arra, hogy felváltsa az Antique Healbotot. Egy control deck-ben nagy esély van egy sikeres Joustra is, önmagában egy 5/5/5-ös minion pedig elég jó. Engem ez a lap annyira boldoggá tesz, mint az artwork-ön a teknős.

4/5 


Összesen: 15/20

(2) Argent Lance (2/2)

Reveal a minion in each deck. If yours costs more, +1 Durability



Destinix: Persze, lehet legyinteni a Joustos fegyver láttán, hogy a Coghammer sokkal izgalmasabb, de nem szabad elmenni szó nélkül a besorolási különbség mellett sem. Egy szerényebb költségvetésű Pala dekk könnyen lehet, hogy beemeli az eszköztárába.

3/5

Akazay: Nem fér olyan sok fegyver egy dekkbe, hogy ez fejvakarás nélkül bekerüljön bármelyikbe - viszont sok olyan helyzetet megoldhat, amit a Light’s Justice nem. Ha megbízhatóan sikerül a +1 Durability-t beváltani, akkor bekerülhet az eszköztárba.

3/5

Cezario: Kiegyensúlyozott fegyver a randomfaktor ellenére is. +1 Durability nem feltétlen nyeri meg nekünk a mérkőzést, de megkönnyítheti azt.

3/5

dekhal: Ismét egy olyan Joust-os lap, ami attól függően, hogy sikeres-e a Joust, lehet oké, vagy szar. Inkább nézzünk a jó vagy még jobb lapok után.

2/5


Összesen: 11/20

(4) Armored Warhorse (5/3)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain Charge


Destinix: Elég néhány Joust példát megvizsgálni, hogy belássuk, minden azon múlik, hogy a szerencsétlenebb helyzetben mi marad az asztalon. Addig, amíg az Argent Lance 2/2-es stattal is elviselhető, amíg a Tuskarr Jouster gyógyítás nélkül is bír némi tekintéllyel, addig az Armored Warhorse Charge nélkül egy szerencsétlen, elveszett paripának tűnik.

2/5

Akazay: Ennek elég kevés értelmét látom, egyszerűen nincs az a helyzet, ahol ennek bármilyen dekk örülne.

1/5

Cezario: 4 mana sok azért, hogy megnézd, mi maradt még az ellenfél paklijában. Csak akkor játszanám ki, ha az ellenfélnek már nincs több lapja.

1/5

dekhal: Ennek a lapnak ezekkel a statokkal, csak akkor van létjogosultsága ha Charge-os, emiatt az előbb említett kategóriába esik. A Joust alapján vagy használhatatlan, vagy oké. Megint csak inkább jó kártyákra lenne szükségünk.

2/5


Összesen: 6/20

(6) The Skeleton Knight (7/4)

Deathrattle: Reveal a minion in each deck, If yours costs more, return this to your hand


Destinix: Tegyük fel, hogy szerencsés napom volt és visszakaptam a kezembe ezt a túlárazott Samut. Mit nyertem vele? Megint húzhatom a számat, miközben kifizetek érte 6 manát? Esetleg, ha kapna Tauntot, szóba állnék vele, addig is 400 dustot látok a helyén.

2/5

Akazay: A statjai botrányosak, pedig ezért a képességért megérné kockáztatni. Kár lenne azon töprengeni, hogy mivel tehetné szimpatikusabbá a Blizzard, buffolni úgy sem szokásuk. Ettől persze win-more kártyának berakhatja, akinek erre van gusztusa.

3/5

Cezario: Első gondolatom az volt, hogy Kel’Thuzad nekromanta fantáziáinak főszereplője lehetne a Diablo világából ideszabadult Leoric. De amíg a statjai, vagy az, hogy nem a kézbe hanem az asztalra kerül vissza nem változnak, addig nem látom helyét a fun-kategórián kívül.

2/5

dekhal: Nem szorul sok magyarázatra, semmi szükség egy drágított Salty Dog-ra, ami talán visszakerül a kezedbe, hogy utána továbbra is rossz kártya legyen. Maximum a keserű könnyek miatt, amikor egy új játékos ezt a legendát kapja meg elsőként, de ez meg csak a Blizzard-nak jó.

1/5


Összesen: 8/20


Most, hogy lassan magunkhoz térünk a Joust mechanikával való ismerkedés után, pihenünk egy kicsit, aztán holnap megint megmondjuk a magunkét!


--->

Gergely Szűcs

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése