Pages

Starcraft Visszatekintés: V. rész, Vasököl

Szemben a Brood War nyitó epizódjával, ahol ugyanazzal a protoss csapattal folytatjuk a kalandokat, amelyiket az eredeti játékban is irányítottunk, a terran kampány egy másik parti kihívásaival foglalkozik. Jim Raynor szabadságharcosai és Mengks birodalmi erői helyett a Koprulu Szektor legújabb játékosával, a United Earth Directorate-tel kell harcba indulnunk.


Korábbi írásainkat itt olvashatjátok:

Starcraft





Brood War



Az első egyeztetésből megtudjuk, hogy karakterünk, egy meg nem nevezett kapitány nem rég ébredt fel a hibernált álomból és kész elindítani első helyi küldetését, mely a Braxis bolygó felszabadításáról és a központjában található információk megszerzéséről szól. Megismerkedünk Gerard DuGalle admirálissal, aki az expedíció első számú parancsnoka, valamint jobb kezével, Alexei Stukov vice-admirálissal. Emlékeztetőül felhívják rá a figyelmet, miért is vagyunk itt.

Érdemes picit elmélázni a földi emberi kultúrán és történelmen. Az első epizód felgöngyölítésénél tisztáztuk utoljára a Starcraft históriát, ahol kiderült, hogy a helyi terran települések pár száz éve alakultak ki, mikor a Földről hatalmas kolonizáló gépekkel a kozmoszba engedtek rengeteg bűnözőt és politikailag kompromittálódott arcot. Ennek fényében nem csoda, hogy a földi erők, vagyis a UED nem tekinti egyenrangú félnek a távoli csillagok közt élő fajtársait. Az elmúlt években tökéletes egységet (és persze elnyomást) fenntartó rezsim propagandája szerint köteles közbe avatkozni a Koprulu Szektorban, hogy elmozdítsa trónjáról a zsarnok Arcturus Mengsk-t és visszaverje az idegen tolakodókat, még mielőtt azok a Föld felé vennék az irányt.

Braxis fővárosának ostromához váratlan segítséget kapunk, mikor sikerül lepaktálni Samir Duran hadnaggyal, aki egy szerény, megmaradt konföderációs csapatot irányít, nyílt lázadásban a Domíniummal. A hadnagy alternatív stratégiát javasol, így a frontális ütközet helyett hátulról közelítjük meg a belvárost, aminek a védelmét könnyűszerrel aprítjuk fel.


Vezetőink közt megosztóvá válik Duran személye. Alexei üdvözli az új csapattagot, DuGalle azonban szkeptikus és figyelmünkbe ajánlja, hogy mélységesen megvet minden csapatváltót és árulót. Szerencsére karakterünk néma szereplő, így esélyünk sincs szemtelenkedni az Öreggel és megjegyezni, hogy ellenségünk ellensége a barátunk és egyáltalán, a Konföderációt már nem lehet elárulni, hiszen nem is létezik. A parancsnok idealizmusa talán pont ebben rejlik. Nem érti, Duran hogyan lehet életben, ha a szervezet, aminek védelmére felesküdött, erőszak által megsemmisült.

Most, hogy Braxisra és birodalmi információkra rátette a kezét a UED, hőseink a Dylarian Hajógyár felé veszik az irányt, ahol a Domínium a battlecruiserek nagy részét gyártja. Ha sikerült az itt frissen elkészült és javított cirkálókat megkaparintani a helyiek elől, azzal jelentősen erősödne az invázió hadiügye. Duran figyelmeztet minket, hogy komoly ellentámadásra lehet számítani. Igaza lesz. Miután felszabadítjuk a hajókat, bejelentkezik Duke Tábornok. Az ősz katonai vezetők szájcsatája után egy komolyabb űrcsata veszi kezdetét, amiből győztesen kerülünk ki új játékszereinknek köszönhetően.

A megcombosodott UED flotta új célpontot talál magának, méghozzá az egykori konföderációs kapitólium felszínén, Tarsonison. A hírek szerint kutatóink megtalálták egy régi fejlesztés eredményét, a Pszichonikus Zavarót. Emlékezzünk, történetünk legelején elég komoly hype volt a konföderációs pszichonikus termékek körül, amik abban teljesedtek ki, hogy Mengsk a Pszichonikus Kibocsátót többször is bevetette a konföderáció ellen. Az a kütyü a mostani egyszerűbb unokatestvére volt, gyakorlatilag pszichés csalikat tudott kialakítani, amire ráharaptak a zergek. Ez a kiadás sokkal összetettebb: megfelelő használatával a zergek kifinomult irányítására nyílik lehetőség.

Duran azonnal kitűzi a figyelmeztető a zászlót. Szerinte a szektor egyetlen szerencséje, hogy Tarsonis bukását követően Mengsk nem találta meg ezt az eszközt, amit meg kell semmisíteni, hiszen ha rossz kezekbe kerül, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Stukov tekintélyérveken keresztül igyekszik hűteni a hadnagyot. Szerinte ugyanis a UED háborús ügyéhez tökéletes eszköz a Zavaró, elvégre azért jöttek ide, hogy rendet tegyenek a Szektorban, ehhez pedig minden opciót figyelembe kell venniük. DuGalle végül meglepő módon a hadnagynak ad igazat, akit személyesen küld a Zavaró vélt helyszínére.

A környék persze hemzseg a zergektől, azonban Duran, hogy-hogy nem, megint tud egy rövidebb utat az erdőn át. Cerebrátusok hiányában a fészkek adják a kontrollt zergeknek, megsemmisítésükkel pedig teljes rajokat lehet kikapcsolni. A hadnagy sikerre viszi tervét és ártalmatlanná teszi a rajokat. Mielőtt megsemmisíthetné a zavarót, Stukov emberei érkeznek a helyszínre és meresztenek minket, mondván, a vice-admirális rendezi innentől az ügyet.


Ezután elérkezik az idő, hogy a UED nekimenjen fő célpontjának, a Domínium központjának, Korhalnak. Első körben döntenünk kell, hogy Mengsk cirkáló flottáját, vagy nukleáris lehetőségeit likvidáljuk. A védelem gyengítése után megkezdődik a végső offenzíva, melynek során a főváros, Augustgrad elesik, Mengsk pedig a Norad III fedélzetén igyekszik menekülőre venni a figurát. DuGalle azonban saját zászlóshajójával, az Aleksanderrel útját állja a császárnak és közelgő letartóztatásáról és kivégzéséről tájékoztatja őt.

Ezen a ponton a UED megnyerte a csatát és a háborút, hiszen császára nélkül maradt Domínium a korábban szétesett konföderációhoz hasonlóan könnyedén átformálható válik majd. Hőseink bánatára azonban nem várt fordulat következik. A színen megjelenik Jim Raynor a Hyperionnal és egy kisebb protoss flottával. Mielőtt felmérhetnénk, mégis mi történik, a megdöbbent Mengsk váratlan megmentőivel együtt elteleportálódik a bolygó felszínéről.

DuGalle magából teljesen kikelve rendeli el a flottának, hogy induljon el Mengsk irányába. Találgatni tudunk csak csupán, hogy a lázadó Raynor miért segíti azt a zsarnokot, akinek a megdöntéséért küzd egy ideje és miért kap mindehhez protoss asszisztálást.


A Norad III jelei a protossok szülőbolygójához, Auir-höz vezetnek minket, ahol azonnal meg is kezdjük a támadásunkat. A helyzet nélkülünk is épp elég bonyolult, hiszen a protossok komoly ostrom alatt állnak több zerg raj által is, Raynorék pedig arra készülnek, hogy tovább szökjenek egy warp kapun keresztül. A UED nem hagyhatja, hogy propagandájának fő célpontja, a helyi emberi erők vezetője meglógjon, így a protoss és zerg csapatokon egyaránt átverekedve kezdünk el a nyomukba eredni. Tervünk az utolsó pillanatban meghiúsul. Miközben mi magunk sikerrel tartjuk a déli frontot a zergek ellen, Duran egy rosszul ütemezett manőver által nyitva hagyja az északi színteret, a beözönlő dögök okozta káosz közepette Mengsk átjut a kapun, a UED pedig fülét farkát behúzva hagyja el a bolygót.

DuGalle igyekszik nem törődni a kudarccal, helyette a sikerekre fókuszál. Mengsk ide, vagy oda, a Domínium elbukott, már csak az idegenekkel kell törődnie a földi erőknek. Duran azonban szomorú híreket hoz a parancsnok elé. A jelek szerint Stukov szembement a direkt paranccsal, miszerint a Pszichonikus Zavarót meg kell semmisíteni. Helyette finomhangolta az eszközt és kész bevetni azt. DuGalle először elhessegeti a gondolatot, hogy öreg barátja, akivel bajtári kapcsolatuk vélhetőleg túlmutat Duran születésén is, elárulná őt, a hadnagy viszont meggyőzi, hogy árulás áldozata lett. Az admirális, hűen korábbi állításához, miszerint mindennél jobban gyűlöli az árulókat, elrendeli jobb kezének kivégzését.

Ennek fényében, Duran vezetésével behatolunk az épületbe és sorra végezzük ki a vice-admirális embereit, míg végül elérkezünk Stukovhoz. A kialakuló szócsatában Stukov felhívja a hadnagy figyelmét, hogy tökéletesen tisztában van vele, mit művel és miért hagyta a zergeknek, hogy túljussanak a blokádon az auir-ri csatában. Mielőtt elméletét kibonthatná, Duran jóéjszakát kíván neki, ólmot ereszt a testébe, majd jó öreg szellem szokáshoz híven köddé válik, nem csak az ellenség, de a mi szenzorjaink előtt is. Stukov utolsó leheletével elmagyarázza DuGalle-nek, mi történik: Duran minden bizonnyal zerg fertőzés alá esett, azért hagyta őket nyerni a korábbi ütközet során, ő pedig nem akarta elárulni a UED ügyét, egyszerűen csak meg kell érteni, hogy a szektor iga alá hajtásának egyetlen eszköze, ha rabszolga sorsba állítják a zergeket és a segítségükkel pusztítják el a többi ellenfelet. Stukov arra kéri régi barátját, hogy adjon értelmet halálának és használja ezt a szörnyű eszközt a jó ügy érdekében.

DuGalle klasszik #whathaveIdone #it’sallmyfault kitörésbe kezd, az önsajnálatra azonban Duran nem ad nekünk időt. A térképről lekerült szellem bekapcsolta az önmegsemmisítőt, a falakon pedig zergek kezdenek el beözönleni. Az admirális arra kéri Stukov embereit, álljanak mellénk és akadályozzuk meg az árulót terveink keresztülhúzásában. Az emberek összefognak a zergek ellen és az utolsó pillanatban sikerül deaktiválnunk az önmegsemmisítőt.

Ezután Char felé vesszük az irányt, a parancsnok pedig felhívja a végső küldetés fontosságára a figyelmet: ha sikerül a Zerg központi tudatot irányításunk alá vonni, azzal teljes lesz a győzelmünk a Koprulu Szektorban, melyet meghódítunk a Föld nevében. Dacára annak, hogy a zergek soha nem látott eszközöket, lényeket és génmegoldásokat vonultatnak fel a védelem érdekében, csapatunk győzedelmeskedik, az Overmindot pedig sikerül kellően bedrogozni és megszelídíteni. A sikerünket látva megjelenik Kerrigan, Durannal az oldalán, hogy bemutatkozzon. Az undorodó DuGalle nem érti, milyen kártya maradt a Pengék Királynője kezében most, hogy szeretett faját, a zergeket megkaparintottuk előle. Kerrigan közli, hogy ne aggódjunk, a háború csak most kezdődik, hiszen elég sokan vannak, akik szeretnék végignézni, amint a UED eltakarodik a szektorból. Ezután Kerrigan és Duran lelépnek, a UED pedig elkezdi hatalmának konszolidálását.


Egy propaganda üzenetből megtudjuk, hogy a UED teljes győzelemről tájékoztatja a föld lakosait és arról számol be, hogy a zergek milliárd számra hullottak el, a Föld ellen irányuló offenzíva pedig még azelőtt megszűnt, hogy elindulhatott volna. A tájékoztató egy gyászbejelentéssel zárul, miszerint Alexei Stukov vice-admirális csatában elesett, de semmi gond, a háború áldozatokkal jár, a büszke emberiség pedig győzedelmeskedni fog.



A Starcraft 2 szempontjából fontos mozzanatok a történetben:
  • Megismerkedünk DuGalle admirálissal, Stukov vice admirálissal és a UED hadiüggyel.
  • Sorainkhoz csatlakozik Samir Duran, egykori konföderációs hadnagy és szellem.
  • Felfedezzük a Pszichés Zavarót, ami képes átvenni az irányítást a zergek felett.
  • Leigázzuk Korhalt, a Domínium központját, Mengsk azonban Jim Raynor és a protossok segítségével nem egyszer, hanem kétszer is meglép előlünk.
  • Duran manipulálásának köszönhetően végzünk az árulónak hitt Stukovval, hogy aztán kiderüljön, a hadnagy az, aki elárult minket és Kerrigan mellé állt.
  • A Pszichonikus Zavaróval és komoly drogokkal megszelídítjük a Központi Tudatot a Char bolygón, a UED pedig átveszi a zergek felett az irányítást.



A Brood War zárófejezét, a Pengék Királynőjét, hamrosan elmeséljük itt, a Régivágásúak blogon.


--->

Gergely Szűcs

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

1 megjegyzés:

  1. köszönöm a starcraft történeteket. Nagyon jók. Befejezve nem lesz? És az új részek is fel lesznek dolgozva? Esetleg máshol nincs fent a void története? köszönöm!!

    VálaszTörlés