Starcraft nosztalgiában úszik a Régivágásúak csapata!
Az előző részben áttekintettük a Terran kampány történetét, hogyan ismerkedett meg az ember két idegen fajjal és vallott teljes kudarcot az összefogás terén. Jim Raynor felismerve, hogy egykori megmentője, Arcturus Mengsk kegyetlen zsarnok, meglógott a főnök zászlóshajójával és maga mögött hagyta a frissen megalakult Domíniumot. A zergek teljesen összeroppantották a Konföderáció központját, Tarsonist, a protossok pedig visszavonultak egy vesztes csata után.A második kampányt egy, a későbbiekben szintén elegánsan elfelejtett szereplőn keresztül éljük meg. Megszületünk és megismerkedünk a zerg Központi Tudattal (későbbiekben Overmind), aki frissen formálódott gyermekének fontos küldetést ad. Egy kristályszerű bábot bíz ránk, mely egyszer, ha ki kel, a legfantasztikusabb ügynöke lesz majd a zergeknek.
Fontos leszögezni, hogy ennek a küldetéssorozatnak van a legnyomasztóbb hangulata. Nem csak azért, mert a rovarszerű, identitástól mentes zergek összességében ritkán vágtatnak a szivárványos égbolt alatt; amíg a Lázadó Kiáltás során különböző karakterekkel ismerkedünk meg, akik valamilyen viszonyban állnak egymással, addig a zerg fronton egymástól nehezen megkülönböztethető agytrösztöket kapunk, akiknek személyiségük alig, pusztítási ambíciójuk azonban annál több van. Az Overmind nagyon oda van saját létezésétől, a velünk egy kategóriába eső lények, Zasz és Daggoth pedig csak annyiban különböznek atyjuktól, hogy van kit elismerniük maguknál hatalmasabbnak. (Ezek a gyíkszerű cerebrátusok szerencsére kimentek a divatból. A Starcraft 2-ben zerg fronton is karaktereket kapunk helyettük)Első ízben némi konföderációs maradványt kell eltakarítanunk az útból Tarsonis felszínén, ezt követően pedig protoss csapatokkal esünk egymásnak az egyik űrplatformon, miközben folyamatosan óvjuk a báb testi épségét. Miután mindkét ellenfél eltakarodik az útból, megejtjük első űrutazásunkat és megérkezünk a zergek központjához, a Char bolygóhoz.
Char gyakorlatilag egy hatalmas vulkán, ami bolygó álcát öltve úszik a Tejúton és ideális terepet nyújt a zergeknek, aiknek ritkán kell aggódniuk betolakodóktól. A mostani persze egy ilyen ritka eset. Az agytrösztök legnagyobb meglepetésére terran csapatok merészkedtek a közelbe. A játékosnak ekkor már régi ismerősként tűnik fel Duke tábornok, aki a megszokott sótlan stílussal osztja a parancsokat, ezúttal persze a nemrég megalakult Domínium zászlaja alatt. Továbbra is szem előtt tartva a báb épségét, elűzzük az öreg csapatait. Azonban mikor Duke egysége visszavonulót fúj, egy másik emberi alakulat érkezik a térségbe: Jim Raynor és társai ólálkodnak a környéken.
Jimmy csapatai a legrosszabb helyet és legrosszabb időt választják a felderítésre. Röviddel érkezésük után ugyanis a báb kikel, a legnagyobb döbbenetünkre pedig nem más mászik ki belőle, mint Sara Kerrigan.
Raynor is és a Domínium is lelép Charról, az Overmind pedig odáig meg vissza lesz új szerzeményétől. A cerebrátusok nehezményezik, hogy friss szövetségesük látszólag a saját feje után megy, Kerrigan azonban őket is megfenyegeti. Látva, hogy fenyegetőzésben kiválóan teljesít az újonc, az Overmind rendre inti a gilisztáit és közli: teljes a bizalma Kerrigan irányába és nem bánja, ha saját útját járja.
Ennek fényében Kerrigan felkerekedik, hogy megszabaduljon mindenfajta gáttól és gátlástól, amit korábbi szellemképzésein ültettek a fejébe. Célja, hogy pszichonikus energiát korlátlanul tudja csatasorba állítani, ezért úgy dönt, meglátogat egy kutató űrállomást, ami kapcsolódik a szellemek képzéséhez. Itt tovább élesíti pengéit, felaprítja a legénységet és hozzáférést szerez minden, a saját kondicionálásával kapcsolatos információkhoz. Távozása után a domínium megsemmisíti az űrállomást.
Kínos hírekre ér haza a Pengék Királynője címet felvett fertőzött ember. Ezúttal protoss csapatok ólálkodnak Char felszínén, vezetőjük, Tassadar, pedig nem rest nyíltan felvenni vele a kapcsolatot. Kerrigan jó szokásához híven fenyegetőzni kezd, a templomos személyében azonban partnerre talál a verbális karatét illetően. Ennek következtében Kerrigan, megerősödött képességeit is bevetve, szétzúzza a protoss erőket. Megelégelve a közkatonák hentelését, gyávának nevezi ellenfelét, mire Tassadar klasszikus 1v1-re hívja őt ki. Kerrigan, aki minden lehetőséget meg akar ragadni, hogy erejét fitogtassa, ringbe száll, azonban csalódnia kell. Tassadar csupán egy illúziót, egy megtévesztő önképmást küld a párbajra. Mire a zergek feleszmélnek, a protossok már odébb is állnak, Tassadar pedig szórakozottan közli a királynővel: amíg ennyire kiszámíthatóan küzd, saját maga lesz legfőbb ellensége.
Mint később kiderül, Tassadar manővere csupán elterelés volt. Amíg Kerrigan erődemonstrációt tartott, a protossok eljutottak Zasz-ig és végeztek vele. Kerrigant nem hatja meg a dolog. Tisztában van vele, hogy a cerebrátusok halhatatlanok. Ha fizikai formájukkal végez is az ellenség, az Overmind képes új testet adni nekik. Daggoth azonban értésére adja, hogy a mostani eset súlyosabb, a protossok ugyanis megtalálták a módját, hogy végleg elpusztítsák az agytrösztöt. Ilyen csapást a zerg fajra még sosem mértek, a Központi Tudat pedig magába fordult, hogy megeméssze, ami történt.
Ha a veszteségek nem lennének önmagában elegendőek, Daggoth hoz még egy rossz hírt. Azok a zergek, akik Zasz közvetlen irányítása alatt voltak, nem kerültek át más irányítóhoz, így most veszett vadakként rohangálnak Char felszínen és le kell őket mészárolni. A belső sorok rendezését a játékosra bízzák, míg Kerrigan a protossok nyomába ered.
Mire végzünk Zasz rajával, Kerrigan sarokba szorítja a protoss csapatokat, az Overmind pedig visszatér meditatív állapotából és közli érdekes felfedezéseit. Zasz-t egy sötét templomos, bizonyos Zeratul végezte ki, aki hasonló kozmikus energiáknak parancsol, mint a ő maga. A cerebrátus életének kioltása azonban pillanatnyi pszichés kapcsot hozott létre a zergek vezetője és Zeratul között, elméjében kutatva az Overmind pedig megtalálta a protossok legféltettebb titkát: szülőföldjük, Aiur helyét a galaxisban. Mint kiderül, a zergek régóta fenik a fogukat Aiur-re, ezért el is kezdenek készülni egy invázióra.
Kerrigan közben felszámolja a protoss csapatok maradékát, azonban sem Tassadar, sem Zeratul nem kerül elő a csata hevében. Az Overmind hátrahagyja a Pengék Királynőjét azzal a feladattal, hogy végezzen a betolakodók maradékával, ő pedig elindul a zerg faj nagyobbik részével Aiur felé.
Egy komolyabb téridő ugrást követően a zergek meg is kezdik az inváziót. Az Overmind célja, hogy gyökeret eresszen a bolygó felszínén, azonban erre nem kerülhet sor a megfelelő preparációk nélkül. Első körben egy ritka anyagból, a khaydarin kristályból kell egy szeletet kinyernünk. A lelőhelye ennek nyílván komoly védelem alatt áll, így azonnal megkezdődnek az összecsapások. A kristály megszerzése után el is érkezünk a fináléhoz, ahol az Overmind mesélni kezd nekünk.
Egy templomra hívja fel a figyelmet, ami állítása szerint még nála is sokkal ősibb. Ez tekintélyes kornak számít annak fényében, hogy ő maga is sok mileniumot számol már. A templom jelentősége abban rejlik, hogy egykoron a Xel’Nagák ezen a ponton tették először a lábukat Aiur felszínére. Ez az ősi, teremtő faj hozta létre a Központi Tudatot, aki az ideérkezésével kívánja teljessé tenni a kört. A protoss védelem mindent megtesz, hogy fékezze a zergeket, de szépen sorban felemésztődnek, mire azok eljutnak a templomig. Az ősi építmény eltakarítását követően elhelyezik a korábban kitermelt kristályt, az Overmind pedig megérkezik Aiur felszínére.
Manifesztációja során tovább mesél nekünk. A Xel’Nagák nem csak őt, de a zerg és protoss fajt is jegyzik teremtő szinten. Ellenlábasainkat hozták létre először úgy tartva, hogy bennük kifejlesztették a tökéletes formát. Később megalkották a zergeket, abban bízva, hogy létrehozzák a tökéletes esszenciát. A zergek pedig évezredek óta járják a kozmoszt és olvasztják be a génállomány szinten izgalmas fajokat, abban bízva, hogy egyszer ráakadnak a protossokra is, akikkel kiegészülve egésszé, tökéletessé válhatnak.
A zerg faj a kampány végére komoly előrelépést tesz ennek érdekében, miként romokba dönti a protossok otthonát, Auirt.
A Starcraft 2 szempontjából fontos mozzanatok a történetben:Sorozatunkat hamarosan folytatjuk a Starcraft harmadik kampányával, mely a protossokra fókuszál. A Starcraft 2 záró kiegészítője, a Legacy of the Void november 10-én jelenik meg a boltokban.
- Megismerjük a zerg faj hierarchiáját, a mindenek felett álló Központi Tudatot és tisztjeit, Zaszt-t és Daggothot, a gyíkszerű cerebrátusokat.
- Sara Kerrigan, az egykori terran szellem zerggé alakul át és a Központi Tudat kis kedvence lesz.
- Találkozunk Tassadar templomossal és Zeratul sötét templomossal, a protoss erők vezetőivel. Utóbbi elvégzi a lehetetlent és megöl egy cerebrátust, ennek következtében viszont önkéntelenül is elárulja hazájának, Aiurnek a helyzetét.
- A zerg faj lerohanja Auirt, az Overmind megtelepszik a felszínén.
- Megtudjuk, hogy a Xel’Naga faj teremtette mind a protossokat, mind a zergeket, utóbbiak pedig azóta igyekeznek minél több fajt magukba ovlasztani, hogy aztán a protosokkal kiegészülve tökéletessé váljanak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése