Pages

Lovagi tornára invitál minket a Blizzard! Kártyaelemzések - 1. rész

Bejelentésre került a Hearthstone: Heroes of Warcraft következő kiegészítője, ami számos lovag-újraértelmezéssel és a klasszikus hero power felértékelésével igyekszik színesíteni a játékot.



Augusztusban bonthatjuk majd fel először a Grand Tournamentes csomagokat, melyek a Goblins & Gnomes mintáját követve, közel 140 új kártyával bővítik majd a Hearthstone metáját. Az idei eresztés minden eddiginél bátrabb játékmechanikai újítás ígéretével érkezik meg kedvenc virtuális vendéglőnkbe. Szemben az előző kiegészítőkkel, ahol a meglévő keretek feszegetésével próbálkozott változó eredménnyel a Blizzard, ezúttal egy szinte teljesen kiaknázatlan területre kíséri a játékosait.

Bemutatkozik az Inspire kulcsszó!



Bár a hősök különleges, minden körben használható két manás képességei a Hearthstone kezdete óta az egyik alapját jelentik a játéknak, jelentőségük sok esetben a “ló nincs, hero power is jó” szintre ereszkedett. Persze, az arcpirító Hunter stratégiának mindig alapja a stabil kettes sebzés, és a Priestet is meghatározza az állandó gyógyító fixáció, mégis a legtöbbször puszta kiegészítésként tekintünk rájuk, melyek a gondosan kiválasztott és játékba helyezett kártyáinkat kísérik. A Grand Tournament arra vállalkozik, hogy alapjaiban változtassa meg a hős képességekkel való viszonyunkat azzal, hogy beenged a játékba rengeteg miniont, akik különlegessége a hős képességünk használatakor aktivizálódik. Az Inspire gyakoraltilag lelkesítés, mely a hős képességünk használatával növekszik körről körre, amíg egy egyszerűbb közkatonából is kész veszedelem válhat.

Mint minden Hearthstone kiegészítő, a Grand Tournament is a World of Warcraft tizenéve bővülő meséjére épít. Ezúttal azonban nem egy különleges helyszínre látogatunk el, mint tettük azt a két Solo Adventure, a Curse of Naxxramas és a Blackrock Mountain esetében, hanem egy dicső eseményt dolgozunk fel. Történt, hogy egy torna keretein belül összehívták Azeroth legnagyszerűbb lovagjait, hogy aztán a kiemelkedő harcosok megküzdjenek a Lich Kinggel. A WoW veteránok tehát a szokásos kedves nosztalgiában szemezgethetnek majd az új kártyák és a rajtuk keresztül felderített stratégiák közül.


A hős képességek nem csak az új kulcsszó esetében nyernek majd a szokásosnál több teret. A nagy népszerűségnek örvendő óriás tengely új tagja is erre épít; a Frost Giant egész egyszerűen annyival lesz olcsóbb, ahányszor a játék során alkalmaztuk a képességünket. Emellett bizonyos kasztok, mint a Legend rang környékén meglehetősen alulreprezentált Shaman is másképp vélekedik majd eszköztárának alapkövéről, mire az új ciklus végére ér, hiszen több új minion is a totemekre épít majd. Bizonyos kártyák pedig érezhetően a pillanatnyi meta fejfájásaira nyújtanak receptet, mint a 4 manáért 1/8 stattal érkező minion, aki Inspire-re gyógyítja hősünket.

A Grand Torunament körüli hype vonat elindult, a csomagok megérkezéséig pedig egyre több kártyáról hull le a lepel. Néhány lelkes kollégával arra vállalkozunk, hogy tüzetesebben megvizsgáljuk az új eresztés ismert darabjait és felmérjük, milyen szingergiák mentén határozhatják meg későbbi Hearthstone meccseinket.

Nézzük, milyen lapok tesznek kísérletet a jelenlegi meta felborítására.

(10) Frost Giant (8/8) 

Costs (1) less for each time you used your Hero Power this game


Destinix: Ha az Inspire őrület valódi erőre kap, a Frost Giant alapköve lehet majd sok paklinak, ami a lelkesítésre alapozza sikerét. A Hero Power állandó eröltetése ezekben a dekkekben kötelező mutatvány lesz, így mid-late game környékén a legnagyobb természetességgel csoszog majd be akciós áron a pályára a legújabb óriás.

Fázom a gondolattól (ice puns!), hogy a Handlock archetípus tovább erősödik ennek a kártyának köszönhetően. A Life Tap eddig is borítékolható volt minden körben, hogy aztán felpumpált Azure Drake-ek, Mountain és Moltan Giantek lepjék el a terepet. A jól elhelyezett Frost Giantek tovább lehetetlenítik majd az ellenfél helyzetét.

4/5

Akazay: Első ránézésre valóban még borzalmasabb Handlockokat képzel az ember a Frost Giant köré, de nem érdemes elfelejteni, hogy a Handlock a mid-gameben már csak szorult helyzetben Life Tap-el. Egyelőre nem látszik, hogy melyik class tud majd számottevő előnyt kovácsolni ebből a lapból. Persze nem rossz egy 4 manáért jövő 8/8-as a late-gameben, de a kérdés, hogy mit vennél ki érte a dekkedből?

3/5

Dekhal: Az első igazán beteg lap volt, amit láttam az új contentből. Nagy jövőt jósolok neki, első sorban a Mage lesz majd aki nagy hasznát veszi, mivel talán az ő Hero Power-je mondható a legtöbbet használtnak. A betegség oka pedig az, hogy a legtöbb giant-tel ellentétben ez a lap nem 12, hanem 10 manáról indul. Kettőnél többször biztosan használjuk egy meccs alatt a képességünket, és ennyi kell ahhoz, hogy ez a lap megérje az árát. Ha esetleg nem lett volna elég erős az Echo Mage, akkor most itt van a Frost Giant.

5/5

Összesen: 12/15



(1) Lowly Squire (1/2) 

Inspire: Gain +1 Attack


Destinix: Az új eresztés közkatonája, a Lowly Squire nehezen veheti majd fel a versenyt az olyan népszerű egyesekkel, mint a Zombie Chow vagy Clockwork Gnome, viszont kényelmes nyitány lehet majd azoknak a kezdő játékosoknak, akik állandó lelkesítésre adják a fejüket.

3/5

Akazay: Az a helyzet, hogy a 2/3/2 lapok néhány kivételtől (Ooze) eltekintve nem igazán jók - az esetek túlnyomó többségében ugyanis hátrányos trade-eknek esnek áldozatul. Amit ez a lap nyújtani tud, az egy kicoinolt Bloodfen Raptor, ami után muszáj powert nyomni - mindenkivel megesik ez, de tudjuk, hogy szükségmegoldás csupán. Szükségmegoldásokra meg ne pazaroljunk lapot. Persze, ha valaki Shaman-al megpróbálná az asztalon tartani, lelke rajta…

Update: most látom, hogy csak +1 Attack - ezt fel se mertem volna tételezni.

1/5

Dekhal: Végre választhatunk, hogy 1 manáért 1/2-es vagy 3 manért 2/2-es miniont kapjunk. Kár, hogy egyik sem jó.

1/5

Összesen: 5/15

(7) Skycap'n Kragg (4/6) 

Charrrrrge: Costs (1) less for each friendly Pirate


Destinix: A papagáj háton lovagló kalóz az egyik legszebb dolog, amit fantasy artworkon valaha láthattunk, azonban nem biztos, hogy a szórakoztató képi világon túl bármit ígérhet nekünk ez a lap. A kalóz téma meglehetősen elhanyagolt jelenleg, hiszen a szinergiához kapcsolódó kártyák együttese nem képviselnek olyan erőt, ami népszerűbb kártyákkal felveheti a versenyt. Én biztos hisztirohamot kapnék, ha a narancsos bizsergésen fellelkesülve az új kártya megfordítása után ezt kapnám a kezembe.

2/5

Akazay: Nem tudom kinek jutott eszébe a “Charrrrrrge” poén, de igazán megbecsült alkalmazott lehet, ha erre elpazaroltak egy kártyát.

0/5

Dekhal: Viccnek jobban működik, mint kártyának, bár annak sem túlzottan. “Ez legenda lesz, figyeld, mindjárt kinyitom! - Kínos csend - Nevetés”. Ha 6/4 lenne, akkor esetleg, bár nem sikerült elérni a Lorewalker Cho szintjét. Valaki mondjuk elmagyarázhatná azoknak a charge-os minionoknak az értelmét, amiknek nagyobb a hp-juk mint az attack-juk. Megmarad miután beleütöm egy minionba? De akkor vajon mire megyek egy 4/2-essel?

1/5

Összesen: 3/15

(4) Maiden of the Lake (2/6) 

Your Hero Power costs (1) less


Destinix: A Maiden of the Lake lesz az egyik legmeghatározóbb új minion a játékban. Gyakori besorolásával és a játékot átszabó képességével biztos sok fejfájós történet kezdődik majd az ő megjelenésével. A 2/6 elég arra, hogy kihasználjuk az előnyös feltételeket némi inspiráláshoz.

5/5

Akazay: A statok arányosak, a képesség sokat sejtet - és mégis kétségeim vannak. A magas életerő garantálja, hogy egy-két körön keresztül az asztalon maradjon, viszont túl sok teret ad az ellenfélnek, hogy ennyi idő alatt ezt behozza a képessége. Ha sikerül lassítani a jelenlegi metán, botrányos enabler lehet a late-game-ben, ezért megérdemli a megelőlegezett bizalmat.

4/5

Dekhal: Kicsit szkeptikus vagyok a Hero Powert befolyásoló minionokkal. Ennek oka pedig az áruk. Mivel érzésem szerint csak együtt működnek igazán, így ha önmagában vizsgálok egy kártyát ami 4 manáért 2/6, akkor nem mondanám jónak, még akkor sem, ha 1-gyel olcsóbbá teszi a Hero Powert. Egy 2/6-os kártya pedig nincs valódi hatással a boardra, mivel gyakorlatilag nem képes leütni semmit. Akkor jó, ha sikerül a Coldarra Drake-ig életben tartani.

3/5

Összesen: 12/15

(6) Coldarra Drake (6/6) 

You can use your Hero Power any number of times


Destinix: A Blizzard sportot űz abból, hogy kényes témákat feszegessen tovább, így a Grand Tournamentes várakozás is egy felháborítónak tűnő Mage kártáyával indul. A fejlesztői és közönségkedvenc mágikus barbi az inspire kulcsszó kapcsán is belenyúl a jóba, főként ha számításba vesszük az imént megismert Maiden of the Lake-et. Ha ezek ketten megmaradnak a pályán, a következő kör akár 10 kiosztott sebzéssel is járhat anélkül, hogy egy kártyát elhasználtunk volna.

5/5

Akazay: Még senki nem készítette el a leghíresebb Oprah-mém aktualizált verzióját Jainával és Fireblastokkal? Szégyen. (És abba belegondoltatok már, hogy ezt milyen lesz Arénában ledraftolni? Na ugye.)

5/5

Dekhal: A feljebb leírtak erre a kártyára is vonatkoznak, viszont itt nagy különbség, hogy 6 manáért egy 6/6-os lap teljesen oké.

4/5

Összesen: 14/15

(2) Lock and Load 

Each time you cast a spell this turn, add a random Hunter card to your hand


Destinix: Ha már kényes témák, akkor a combos Mage sárkány után itt egy Hunter varázslat, ami könnyen megalapozhatja a győzelmét az adott játékosnak. Sosem tűnt még ennyire gyerekjátéknak feltölteni a Hunter kezet.

4/5

Akazay: Szerencsére a Face Hunternek nincsen ideje ilyen alapos előrelátást igénylő kártyákra - és különben is csak debil tizenévesek játszanak azzal a dekkel, ha hihetünk az interneteknek. A Midrange Hunter viszont veszedelmes új játékszert kapott, amivel ráadásul a dekkjén kívülről töltheti meg a kezét.

5/5

Dekhal: Nem rossz, bár mint minden random kártya a Hearthstone-ban, ez is lehet a skálán akárhol a legszarabbtól a legnevetségesebben erősig. A Buzzard nerfelése óta próbálták megoldani a kártyahúzást a hunternek (Quick shot), de eddig nem nagyon volt erre valódi megoldás. Annyiban ötletes, hogy valószínűleg a Face Hunterre nem lesz valódi hatással, mivel nem elsősorban spell központú deck-ről van szó, két mana viszont ha két 1-es minionról van szó, akkor 4 sebzés mínuszt jelentene, ami random kártyáért cserébe túl sok.

4/5

Összesen: 13/15

(5) Nexus-Champion Saraad (4/5) 

Inspire: Add a random spell to your hand


Destinix: Az első bejelentett legendary kártya egy a tematika szerinti alap mutatványt hajt végre. A hatás akkor is kiemelkedő, ha gyengébb, vagy kasztunk szerint feleslegesnek tűnő varázslatot kapunk. Hogy-hogy nem, a tempo Mage jut először eszembe a fentebb említett kártyákkal kiegészítve. Szép idők várnak a Flamewakerekre!

4/5

Akazay: Csodálatos lap! Egyaránt készíthetőek vele vicces YouTube videók, valamint kezdő játékosok az első komolyabb dekkjüket is megalapozhatják a ledarálásával. A megfelelő Tavern Brawl alatt majd elő lehet venni esetleg. Addig is, ha valakinek kétségei támadnának, lapozzon kicsit visszafelé az albumban Loatheb-ig vagy Emperor Thaurissan-ig, és rögtön el fognak múlni.

1/5

Dekhal: Ismét a klasszikus probléma. 5 manáért egy 4/5-ös, ami plusz két manáért ad egy potenciális Totemic Might-ot a kezedbe, nem túlzottan jó. Persze lehet, hogy lejön egy meccsfordító Shadow Word: Death, de ahhoz hogy ezt mind egy kör alatt ki tudjuk játszani 10 mana kell, a metát pedig már jó ideje nem a lategame-re építő paklik alakítják.

2/5

Összesen: 7/15

Karcolatunk elkészülte óta számos kártyáról lehullott a lepel, így mi is folyamatosan jövünk keresetlen kritikáinkkal. Tartsatok velünk! ^^

--->

Gergely Szűcs

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése