Pages

The Grand Tournament kártyaelemzés - 11. rész

Miközben magukat komolyan vevő játékosok egyre több kártyát craftolnak ki, hogy aztán később valódi tapasztalatokról meséljenek, mi továbbra is csak hátradőlünk és spekulálunk. Olyan jó érzés!

Korábbi keresetlen kritikáinkat a TGT-vel kapcsolatban erre találjátok:





(3) Mulch

Destroy a minion. Add a random minion to your opponent's hand



Destinix: Megszabadulni egy veszedelmes ellenféltől klassz dolog, teremteni közben egy másikat kevésbé. Naturalize-nél még megértem a drawbacket, mert van az úgy, hogy szeretnénk telepakolni a kezét a másiknak, de ez egyszerűen csak túl kockázatos.

1/5

Akazay: Első látásra minden idegszálammal tiltakoztam ez ellen. Aztán egy Daily Quest miatt játszottam kicsit Malfurionnal, és rájöttem, hogy a koldusok nem válogathatnak - márpedig direct removalban nem bővelkedik a Class. Egy Starfire-t lecserélnék erre.

3/5

deulazor: Kicsit túl nagy teret enged ez a kártya a szerencse faktornak. Tehettek volna pár kikötést, hogy ugyan annyi manába kerülő miniont kapjon pl. Mondjuk ez bizonyos esetben jól is jöhet, de inkább late game. Viszont félek ezzel csak a saját torkunkat vágnánk el többször, persze ha pont ennyi előny kell… Én nem merném használni.

2/5

dekhal: Volt szerencsém kipróbálni arénában ezt a lapot és elég sok meccset köszönhetek neki. Bár a random faktor miatt nem hiszem hogy rankedben népszerű lesz, nekem eddig csak pozitív tapasztalataim voltak vele.

4/5


Összesen: 9/20


(7) Knight of the Wild (6/6)

Whenever you summon a Beast, reduce the Cost of this card by (1)



Destinix: Most épp nem tudom, hol tart a Druid beast szinergia szinten. Ha tele vagyunk pakolva a fenevadakkal, akkor biztosan klassz érzés a Tiltott Rengetegből ismert arcot kijátszani fillérekkél, más esetben nem tűnik izgalmas lapnak.

2/5

Akazay: Nincs mese, össze kell rakni a Beast Druidot, és ki kell próbálni. A lapok megvannak hozzá, de az az érzésem, hogy az erő nincsen.

3/5

deulazor: Beast Dudu for life! Egy class-ra szabott Mechwarper!

4/5

dekhal: Furcsállom, hogy nem fért bele a lapba, hogy akkor is csökkenjen az ára, ha nincs a kezünkben. Jó lap is lehetett volna, de így sajnos nem az.

2/5


Összesen: 11/20


(4) Wildwalker (4/4)

Battlecry: Give a friendly Beast +3 Health



Destinix: Tisztességes statok mellett a Temple Enforcert idéző műveletet végrehajtani beasteken még akár izgalmas is lehet, pláne, ha a célpontot utána még megajándékozzuk egy Mark of the Wild-dal, vagy egyéb vadoni nyalánksággal. Továbbra sem látom, mennyi beastet akar majd magával vinni a Druid.

3/5

Akazay: A Houndmasterrel összehasonlítva ez sajnos egy jóval gyengébb lap. Az ilyenek miatt érzem megpecsételve a Beast Druid sorsát, legalább a következő Adventure-ig vagy kiegészítőig. Persze a Class bőven el van eresztve tauntokkal, és +3 Health nagyon előnyös trade-eket hozhat létre, de mégis, nem vagyok elégedett.

3/5

deulazor: Úgy örülök, hogy a Dudu ekkora beast vonzatot kap, hogy arra nincsenek szavak!

4/5

dekhal: önmagában 4 manáért egy 4/4-es nem rossz, sok beast druiddal nem találkoztam még, de el tudom képzelni, hogy ez változhat, ilyen lapok után

4/5


Összesen: 14/20


(7) Acidmaw (4/2)

Whenever another minion takes damage, destroy it



Destinix: Értem én, hogy az Unleash the Hounds párosítás nagyon látványos jelenetekhez vezethet majd, de ez a kényes 10 manás manőver nem tudja kellően egyensúlyozni az egyelőre érthetetlenül béna statokat. Látva, milyen irányba tart a Hunter, nem tudom értelmezni ezt a jó szágot.

1/5

Akazay: Ez a lap egyszerűen nem ér 7 manát, hiába oldhat meg méretes boardokat.

2/5

deulazor: Lőtted már magadat fejbe úgy, hogy másra céloztál? Persze jól jöhet, de nem mernék kockáztatni. Főleg Hunternél nem.

2/5


dekhal: Tekintve, hogy a lap képessége saját minionokra is érvényes könnyen beszivathatjuk magunkat vele. Mindez egy 7 manás 4/2-esért elég csalódáskeltő. A TGT-s tavern brawl-ban volt párszor, hogy segített megfordítani a meccset a javamra, de meglepődnék, ha nem itt láttam volna ezt a lapot utoljára.

2/5


Összesen: 7/20


(3) Dreadscale (4/2)

At the end of your turn, deal 1 damage to all other minions



Destinix: Persze jön a felismerés, hogy te jó ég, hiszen ez az Acidmaw párja és ketten együtt elképesztő dolgokra lehetnek képesek! Aztán amint leül a testünkben a méreg, belátjuk, hogy a 10. körben kipakolt legenda páros ugyan kitisztítja nekünk a boardot, de azzal a lendülettel emelik is kalapjukat az életképtelen statoknak köszönhetően. Önmagában persze a Dreadscale izgalmasabb lehet, mindenesetre már most fáj a fejem a sok középszerű legendary miatt.

3/5

Akazay: Az Acidmaw-val ellentétben ezt egy életképes lapnak látom a körvonalazódó Control Hunterben. Ellene szól viszont, hogy a Hunter ritkán szenved a board uralásával a játék elején, így kicsit okafogyottnak tűnik.

4/5

deulazor: Ezt a lapot a Warriornak kellett volna adni. Jó értem, vicces párosítás a fent említett Acidmaw-al… persze… Aki ezt be meri adni a 10. körben, az igazi Legendary írtások idején az könyörgöm menjen el inkább kapálni vagy kukoricát címerezni. Ott majd megtanulja, mi az hogy illúziórombolás!

2/5

dekhal: Egy Gahrzillás, Acolyte-os deckben el tudom képzelni, bár nem arról a fajta játékstílusról híres a Hunter, amibe megférne egy olyan lap ami minden minionnak egyet sebez. Egyébként sem nagyon láttam példát arra, hogy nagy sikere lenne egy olyan paklinak ami egyetlen egy darab kártya köré lenne építve, persze akadhatnak kivételek (Malygos)

3/5


Összesen: 12/20


(3) Stablemaster (4/2)

Battlecry: Give a friendly Beast Immune this turn



Destinix: Az a baj, hogy epic szinten mindenki inkább a Bestial Wrath-en keresztül szeretné kiosztani az immunitást kedvenc dögjének. Persze, így is hasznos tud lenni az oltás, amit adunk a jószágnak (lassan kifogyok a szinonímákból, remélem a Blizzard is a beastekből) de azt érzem, a kisasszony kevés vadász szívét fogja meghódítani.

2/5

Akazay: Ez csak simán és egyszerűen feleslegesnek tűnik, ráadásul bosszantó statokkal. Állítólag Argent Protectort is egyedül én játszok a világon mostanában, ezt pedig még én se fogom.

1/5

deulazor: Gyerekek itt valaki sírva fog könyörögni, hogy hagyjam abba az alázást. Meg fog jelenni az új emoticon gomb: “Why?”. Istenem, még pár dust és végre kikraftolhatom!

4/5

dekhal: Ismét egy jó lapot látok, amit nem nagyon tudok elképzelni ranked módban, ezért inkább arénában látom benne a fantáziát. Egy olyan hunter pakliban, amiben nagy szerep jut a board controlnak simán jól jöhet.

4/5


Összesen: 11/20


(3) Powershot

Deal 2 damage to a minion and the minions next to it



Destinix: Az Explosive Shot sosem tudott igazán népszerű lenni, így hát itt volt az ideje kompakt verzióban is kiadni. Early game-ben népszerű tisztító eszköz lehet majd.

4/5

Akazay: Oké, újabb csont a Control Hunternek, nem is rossz. Az ár/érték arány kiegyensúlyozott, és a Hunter’s Markkal együtt a játék késői szakaszában is hasznos lehet.

4/5


deulazor: Control Hunter lap igen. Viszont a nagybácsiját, az Explosive Shot-ot én jobban preferálom. Persze akkor már inkább ezt választanám, mint a Multi-Shot-ot

4/5

dekhal: Szerintem ez a lap több mint egy mini Explosive Shot, más célt szolgál, viszont vannak helyzetek, amikor pont azt a 3 db 2 hp körüli miniont akarjuk eltűntetni, hogy teljesen legyen az összkép.

4/5


Összesen: 16/20


(2) King's Elekk (3/2)

Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, draw it



Destinix: Ismét egy kockázatmentes, decens statokkal ellátott joust kártya. Nem dől össze a világ, ha nem húzzuk fel az érintett kártyát, csak rájövünk, hogy akár hozhattunk volna magunkkal valami értelmes lapot is.

3/5

Akazay: Erről önmagában nem érdemes sokat beszélni, szeretni fogjuk, ha lesz olyan dekk, ami ki tudja használni. De tényleg eljön a Control Hunter? Én azt érzem, hogy a Hero Power konoksága egyszerűen nem engedi ki az aggresszív archetípusból a Classt, és hiába az Inspire tematika, ehhez egyáltalán nem nyúlt most a Blizzard. Amíg a Steamwheedle Sniper az egyetlen opció, addig Controlként egyszerűen nem lesz hatékony a Hunter.

4/5

deulazor: Ezzel a lappal, ha a battlecry is összejön csúnyán elhúzhatunk a játék elején. Viszont ha már lategame-be húzzuk fel akkor a battlecry-án múlhat a meccs kimenetele. Két élű a penge nagyon.

3/5

dekhal: 2 manáért, 3/2-es lap teljesen jó, a potenciális laphúzás, és a tény, hogy még beast is, kiváló kártyává teszi a King’s Elekk-et.

5/5


Összesen: 15/20


(2) Bear Trap

Secret: After your hero is attacked, summon a 3/3 Bear with Taunt



Destinix: Sem az artworkot nem értem (persze ebben csatlakozik hozzám a zinternet) sem azt, hogy miért a pofánvágásunk után jelenik meg Maci Laci, ettől függetlenül viszont csípem ezt a lapot. Ha belegondolok, hogy egy 2 manás Mad Scientist mostmár egy 3 manás Balu Kapitányt is jelenthet nekünk halála után, csak mosolyogni tudok.

4/5

Akazay: Ismét egy lépéssel bonyolultabbá vált a Hunter csapdák körbetáncolása. Kis gyakorlással azért menni fog.

3/5

deulazor: Amikor megláttam először nem hittem a szememnek. “Mégis milyen varázslat ez? 2 Manáért? Vicc?” És akkor egy picit elgondolkodtam… És azóta nem Paladin a main-em hanem a Hunter!

5/5

dekhal: 2 manáért egy 3 manás miniont kapni, cserébe egy kis sebzésért az arcba nekem jó üzletnek tűnik. Bár a feltétel nem mindig úgy teljesül ahogy szeretnénk, szerintem ez egy jó lap.

4/5


Összesen: 16/20



Holnap folytatjuk, addig is toljatok egy jó Tavern Brawlt, vagy amit akartok!

--->

Gergely Szűcs

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése