Az első felfedező túra eredményeképpen új controll típusú dekk született a Hearthstone metában, miként a játékosok tömegesen kezdtek el Reno Jacksonnal kísérletezni. A második szárny a klasszikus kulcsszó, a battlecry reneszánszával próbálkozik. Nézzük, mit ígérnek az itt megszerezhető lapok.
Az első szárny kártyáiról írt véleményünket itt olvashatjátok.
Brann Bronzebeard
(3 mana, 2/4, Your Battlecries trigger twice)Destinix: A battlecry-ok a kezdetektől velünk vannak és leszámítva azt a néhány, többnyire warlock dögöt, aki gazdáját gyűlölve ellensúlyoz menőnek vélt statokat, a legtöbb esetben csak nyerhetünk velük. Egy-egy szerényebb statnövelő duplázás is izgalmas lehet, de ha az ellenfelünk nem vigyáz, könnyen azon kaphatja magát, hogy rögtön 4 boombottal találkozik. Kiváncsi vagyok, hogy a discover duplázások mennyire lesznek népszerűek.
5/5
heelshawnka: A League of Explorers csomag kettes számú poszterfiúját üdvözölhetjük a szakállas kincsvadászban. A battlecry sokkal jobb bármelyik másik kulcsszónál a Hearthstone világában, mivel instant hatása van a játékra, így ennek manipulálása akár meccseket dönthet el. Képzeljétek el a Doktort 4 boombottal lejönni, ugye. Legjobban a Shamanokkal, a mill deckekkel, illetve a sárkányokra gerjedő paklikkal lesz szinergiában, de Brannek hála a múlt héten lesajnált Jeweled Scarab létezése is értelmet nyert.
5/5
Akazay: Én mindig egy kicsit szkeptikus vagyok az olcsó Legendarykkel szemben, valahogy kevésbé tudnak meggyökerezni a játékban mint a late-game szörnyetegek. A Bronzebeard klán legkisebb királyfija viszont gyakorlatilag a játék bármelyik szakaszában olyan tempóelőnyt teremt, hogy simán auto-include lehet belőle.
5/5
Összesen: 15 pont
Tomb Spider
(4 mana, 3/3, Discover a Beast)Destinix: A csóró statokat nem minden esetben tudja majd ellensúlyozni egy előásott beast. Ha becsukjuk a szemünket és elképzeljük a releváns dekkeket, nehezen véljük felfedezni benne hozzá a helyet.
2/5
heelshawnka: Megnéztem kíváncsiságból a midrange Hunteremben az öreg Piloted Shredder helyén, de a játék legjobb 4-dropja már az első meccsemen nagyon hiányzott és nem is dobott túlzottan izgalmas bestiákat. Aztán jött Ben Brode twitteren és elmondta, hogy amikor a discover funkció életbe lép a játék során, akkor 400%-os esély van arra, hogy kaszt-specifikus kártyák közül válogathatunk. Szóval beleszúrtam Malfurion seregébe a pókot és a teszt során folyton megkaptam vagy a Savage Combatantot, vagy Malorne-t. Nincsen sok druid szörnyeteg, de a létezők teljesen betegek. A tempóvesztésre viszont nincs mentség, így hosszabb távon meglepődnék, ha kompetitív játékban találkoznánk a síri pókkal.
2/5
Akazay: Ennél sokkal jobb lapok is a mappa mélyén senyvednek a Piloted Shredder rémuralma miatt. Amíg azzal nem történik valami (és szerintem nem fog), csak a mókajellegű szinergia-paklikba fér bele.
3/5
Összesen: 7 pont
Mounted Raptor
(3 mana, 3/2, Deathrattle: Summon a random 1-Cost minion)Destinix: Szeretni fogja-e a druid a mini Piloted Shreddert? Biztos vagyok benne. Statoktól függetlenül a + body mindig kényelmetlenné teszi elenfelünk életét, bár arról nem szabad megfeledkezni, hogy az 1 manás minionok azért kevesebb megelepetést tudnak majd okozni, mint a 2, vagy 4 manás társaik.
4/5
heelshawnka: A Blizzard továbbra is szivárogtatja a beast feliratú kártyákat a druidáknak, ez a jobbak közül való. A legtöbb már boardon levő minion nagy valószínűséggel azonnal el fog tudni bánni vele, de a raptor igazi ereje az 1-dropjában van, ami akkor lesz igazán kellemetlen, amikor megérkezik belőle ugyanez a test. Arénában azonnali pick, a létrán még keresi a helyét viszont.
4/5
Akazay: Ragadós Beastnek ott volt eddig is a Haunted Creeper, ráadásul a Darnassus Aspirant érkezése óta a 3 manás slot gyakorlatilag kihagyható Druidként. Szerintem nem hagy majd nyomot a metában.
3/5
Összesen: 11 pont
Ethereal Conjurer
(5 mana, 6/3, Battlecry: Discover a spell)Destinix: Nehéz nem húzni a szánkat a Conjurer életereje láttán, pláne ha beegondolunk, hogy a 4., 5. körben szinte biztos akad már ellenlábas, aki könnyedén eltünteni a boardról. Picit azt érzem, hogy egy kötelező mutatvány lusta kivitelezését látjuk. Ettől függetlenül szerintem időnkét lát majd játékot spellzabáló paklikban.
3/5
Akazay: Az a baj, hogy a Tempo Mage-et legalább három féle módon össze lehet rakni már a jelenlegi készletből is, annyi jól illeszkedő lap van, ez pedig egyikbe se fér bele. Ha lehetne ötven lapos dekkem, talán játszanám.
2/5
heelshawnka: A kaszinó Mage deckek nagy rajongójaként borzasztóan lelkes vagyok vele kapcsolatban. Ugyan a 3 életerő polgárpukkasztó egy 5 dropnál, de annyira jól szinergál a deck javarészével, hogy nálam kihagyhatatlan tagja lett a bandának alig 1 hét alatt. A discover kasztra izgulása miatt nehéz nemet mondani a plusz egy flamestrike/fireball/pyroblast valamelyikére, ami ráadásul egy sokat sebző testtel érkezik a játékba.
4/5
Összesen: 9 pont
Tunnel Trogg
(1 mana, 1/3, Whenever you Overload, gain +1 Attack per locked Mana Crystal)Destinix: A hős specifikus 1 manás, 1/3-as minionok mindig izgalmasak, a kis Trogg pedig büszkén áll be a Cleric, Wyrm sorába. A statjai kényelmes indítást adhatnak a shamannak, aki könyebben nyeli majd le az overload kristályok keserű piruláit.
5/5
Akazay: Tényleg ez lesz a Shaman Mana Wyrm-je? Én nagyon szeretném, hogy így legyen, de a Coin-Mirror Image kombó hiányában kicsit nehezebben aktiválhatónak és megvédhetőnek látszik. Imádnám, ha végre összeállna egy rendes Tempo Shaman, ami nem neutral mechanikákra épít.
4/5
heelshawnka: Végre a Shaman is megkapta a maga 1/3-as minionját. Nem könnyű aktiválni, de ha teljesen életszerűtlen curve-öt kapsz a kezedbe, akkor könnyen elintézheted vele a tempóelőnyt az egész meccsre. Még ilyeneket Blizzard, nagyon szeretném látni a Shamant már a létrán!
4/5
Összesen: 13 pont
Unearthed Raptor
(3 mana, 3/4, Battlecry: Choose a friendly minion. Gain a copy of its Deathrattle effect)Destinix: Én azt gyanítom, hogy a Blizzard igenis fogékony a visszajelzésekre. A TGT gyakorlatilag megölte a rugót, ez a raptor pedig egyedül többet ér, mint annak a ciklusnak az összes vonatkozó lapja együtt. Menő statok mellé izgalmas képességet kap, Bronzbearddel pedig akár két deathrattle-t is magára szedhet. Cserébe azért ne feledjük, üres boardra értemetlen kipakolni.
4/5
heelshawnka: Sokan erre a lapra vártak legjobban az expanzióból. A raptor nagyon kellemetlen ellenfél tud hamar lenni, főleg, amikor 4/4-es Nerubianok vagy random 2-droppok fognak utána maradni az asztalon. A deathrattle Rogue hirtelen valósággá vált, Brannel kombinálva pedig teljesen nevetséges kombinációk nyíltak meg az eddig sem gyenge hős számára.
4/5
Akazay: Egy kicsit sajnálom, hogy csak barátságos Deathrattle-t másol, a Rogue elég mélyen van, hogy megérdemelte volna az OP effektet.
4/5
Összesen: 12 pont
Keeper of Uldaman
(4 mana, 3/4, Battlecry: Set a minon’s Attack and Health to 3)Destinix: Nekem szimpatikus az új paladin stat manipulátor. A disznómorphhoz hasonlóan ellenséges minionokat is tud moderálni, de ami engem igazán lázba hoz, az a recruitok könnyed turbózása. Sok hasonlót!
4/5
heelshawnka: Az a bajom, hogy nehezen fér bele a jelenlegi a Paladin-metába, pedig borzasztóan izgalmas kártya. A Keeper egymaga megoldás az összes problémás high-end minionra, de adott esetben a sajátjaidat is buffolhatod picit. Arénán kívül egyelőre nem látom a helyét, de ott ez egy olyan lény, amit mindenképpen a soraidban akarsz tudni.
4/5
Akazay: Ennek valahol el kell férnie a Midrange Palában, csak még azt nem tudom, hogy hol… szeretnék már egyszer úgy írni egy 4 manás minionról, hogy nem kell a Shreddert emlegetni, de az a helyzet, hogy a paklik feszes jellege miatt egyértelműen azzal rivalizál. Viszont itt úgy látom, hogy le lehet mondani a ragadósságról a buff/kontroll javára.
4/5
Összesen: 12 pont
Excavated Evil
(5 mana, Deal 3 damage to all minions. Shuffle this card into your opponent’s deck.)Destinix: Nem csak nem értem, de nem is akarom érteni, miért akarná bárki ezt játszani a Holy Nova helyett.
0/5
heelshawnka: Ennek a kártyának semmi értelme. Eggyel sebez többet a Holy Novánál, bántja a saját szolgáidat is, majd átszáll az ellenfél lapjai közé. Miért akarna bárki is ezzel játszani? Felejtsétek el.
0/5
Akazay: Ez egy vicckártyának tűnik, de pont a vicc kedvéért kipróbálnám egy Dragon Priestben. Az a pakli simán túléli ezt az AOE-t, míg az ellenfelei általában nem. Viszont ennek az effektnek sokkal olcsóbbnak kéne lennie. Ha valaki kitalál rá valami abszurd kombót, nem leszek meglepve, de addig nem érdemes ezzel foglalkozni.
1/5
Összesen: 1 pont
Reliquary Seeker
(1 mana, 1/1, Battlecry: If you have 6 other minions, gain +4/+4)Destinix: Túl magasak az elvárások. Hiába tudja a zoolock elárasztani a boardot, a 6 minion lepakolása még olcsó zsoldosokkal is nehéznek bizonyulhat, pláne, hogy a kapcsolódó Imp-losion RNG-re bízza az ördögfajzatok számát.
2/5
heelshawnka: 1 manáért egy 5/5-ös fenyegetés? Bármikor. A mostani spammelős metában van fantázia a lapban, Guldannal 2 másodperc alatt el lehet árasztani a boardot és ha túléli a kört, gyakorlatilag megnyerted a meccset.
4/5
Akazay: Az a Zoo, ami ennek a lapnak örült volna, már nem létezik gyakorlatilag. Gormokkal is ritkán lehet összefutni, pedig a meta preferálná, szóval szerintem ettől sem érdemes félni.
3/5
Összesen: 9 pont
Fierce Monkey
(3 mana, 3/4, Taunt)Destinix: Szépen lassan lépdelünk egy dekk archetípus felé, aminek a többség továbbra is kétségbe vonja a létjogosultságát, mondván minek erőltetni a tauntot pont a warrior esetében? Mindettől függetlenül ez egy nagyon korrekt minion.
4/5
heelshawnka: A változatosság kedvéért egy újabb taunt lap a Warrioroknak, amit csak az arénában fogunk látni. Ott viszont nem kérdés mennyire értékes, elég a Spider Tank sikerére gondolni.
4/5
Akazay: Próbáljuk meg ezt tényleg úgy felfogni, hogy az Arénában igyekszik ezzel buffolni a Warriort a Blizzard. Létrán ugyanis értelmezhetetlen. A Taunt tipikusan az a keyword, amit a leginkább túlértékelnek a kezdő játékosok, erre komoly archetípust építeni felesleges.
3/5
Összesen: 11 pont
--->
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése